Η άποψη του ΚΚΕ για το "μεταφορικό ισοπήδημα"
«ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ»
Κοροϊδία στους νησιώτες, χρήμα στο κεφάλαιο
Κοροϊδία στους νησιώτες, χρήμα στο κεφάλαιο
Κάλπικες
υποσχέσεις στους νησιώτες και ζεστό χρήμα στους εφοπλιστές μοιράζει η
συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με το «μεταφορικό ισοδύναμο», το οποίο θα
εφαρμοστεί πιλοτικά από τον Ιούλη, σε 40 περίπου νησιά. Το νομοσχέδιο
του υπουργείου Ναυτιλίας για το «μεταφορικό ισοδύναμο» κατατέθηκε για
επεξεργασία στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής.
Σε πρώτη φάση, το μέτρο θα ισχύσει στα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου, σε τέσσερα νησιά των Κυκλάδων και σε τρία νησάκια των Ιονίων. Από το 2019 υποτίθεται ότι θα ισχύσει σε όλα τα νησιά, εκτός από την Κρήτη, την Εύβοια και τη Λευκάδα. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το «μεταφορικό ισοδύναμο» θα χρηματοδοτηθεί από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες της κυβέρνησης να το σερβίρει ως «αντιστάθμισμα» για την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, το μέτρο δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις απώλειες που είχαν στο εισόδημά τους οι νησιώτες από τα μνημονιακά μέτρα και από τις γενικευμένες ανατιμήσεις προϊόντων που έφερε ο αυξημένος ΦΠΑ. Υποτίθεται πως το «μεταφορικό ισοδύναμο» θα εξασφαλίσει ότι οι νησιώτες θα απολαμβάνουν προϊόντα και μεταφορές ανάλογου κόστους με τους κατοίκους των ηπειρωτικών περιοχών. Ωστόσο, είναι προφανές ότι αυτό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με τα 50 εκατ. ευρώ που θα διατεθούν το 2018 ή τα 150 εκατ. ευρώ που θα διατεθούν το 2019, που υποτίθεται ότι θα γενικευτεί το μέτρο.
Το «μεταφορικό ισοδύναμο» δεν παρέχει καμία διασφάλιση στους νησιώτες ότι οι εφοπλιστές δεν θα αυξήσουν τα εισιτήρια. Μάλιστα, αφού ένα μέρος του κόστους του εισιτηρίου θα επιστρέφεται στους κατοίκους των νησιών με τη μορφή του «μεταφορικού ισοδύναμου», οι εφοπλιστές θα μπορούν κάλλιστα να ανεβάζουν τις τιμές με την εγγύηση του κράτους. Στην πραγματικότητα, το μέτρο θα λειτουργήσει ως μία επιπλέον κρατική επιδότηση προς τους εφοπλιστές, για να διατηρήσουν την ανεπαρκή κάλυψη των νησιών το χειμώνα.
Οι βουλευτές των αστικών κομμάτων της αντιπολίτευσης κινήθηκαν στο γνωστό μοτίβο, θεωρώντας πως το μέτρο είναι «προεκλογικού χαρακτήρα πυροτέχνημα», όπως το χαρακτήρισε ο βουλευτής της ΝΔ Μ. Κόνσολας.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκης, ξεκαθάρισε πως το «μεταφορικό ισοδύναμο» δεν αντισταθμίζει, δεν συμψηφίζει τις απώλειες που είχαν οι νησιώτες εργαζόμενοι από όλα αυτά τα χρόνια των μνημονιακών, βάρβαρων, σκληρών και αντιλαϊκών πολιτικών. Όπως είπε, η κυβέρνηση θέλει να αποπροσανατολίσει και να κοροϊδέψει το λαό των νησιών, για να αποδεχθεί το βαρύ κόστος που υφίσταται από την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή του ΦΠΑ, τις αυξήσεις των προϊόντων και τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. «Τα 50 εκατ. δεν είναι τίποτα απ' όσα έχασαν οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια», ανέφερε, εξηγώντας πως το μέτρο κινείται στη γνωστή λογική «σου παίρνω δέκα και σου επιστρέφω ένα».
Επίσης, προειδοποίησε ότι το «μεταφορικό ισοδύναμο» μπορεί να μετατραπεί σε «αέρα κοπανιστό» για τους νησιώτες και σε επιδότηση για τους εφοπλιστές, λόγω των αυξήσεων στα εισιτήρια.
Ο Μ. Συντυχάκης ανέπτυξε τις θέσεις του ΚΚΕ για μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%, για δωρεάν μεταφορά των ανέργων και των οικογενειών τους, για δωρεάν μεταφορά των στρατευμένων και των ΑμεΑ, για απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση των νησιών, για την επαναφορά του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά.
Πηγή: 902.gr
Σε πρώτη φάση, το μέτρο θα ισχύσει στα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου, σε τέσσερα νησιά των Κυκλάδων και σε τρία νησάκια των Ιονίων. Από το 2019 υποτίθεται ότι θα ισχύσει σε όλα τα νησιά, εκτός από την Κρήτη, την Εύβοια και τη Λευκάδα. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το «μεταφορικό ισοδύναμο» θα χρηματοδοτηθεί από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες της κυβέρνησης να το σερβίρει ως «αντιστάθμισμα» για την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, το μέτρο δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις απώλειες που είχαν στο εισόδημά τους οι νησιώτες από τα μνημονιακά μέτρα και από τις γενικευμένες ανατιμήσεις προϊόντων που έφερε ο αυξημένος ΦΠΑ. Υποτίθεται πως το «μεταφορικό ισοδύναμο» θα εξασφαλίσει ότι οι νησιώτες θα απολαμβάνουν προϊόντα και μεταφορές ανάλογου κόστους με τους κατοίκους των ηπειρωτικών περιοχών. Ωστόσο, είναι προφανές ότι αυτό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με τα 50 εκατ. ευρώ που θα διατεθούν το 2018 ή τα 150 εκατ. ευρώ που θα διατεθούν το 2019, που υποτίθεται ότι θα γενικευτεί το μέτρο.
Το «μεταφορικό ισοδύναμο» δεν παρέχει καμία διασφάλιση στους νησιώτες ότι οι εφοπλιστές δεν θα αυξήσουν τα εισιτήρια. Μάλιστα, αφού ένα μέρος του κόστους του εισιτηρίου θα επιστρέφεται στους κατοίκους των νησιών με τη μορφή του «μεταφορικού ισοδύναμου», οι εφοπλιστές θα μπορούν κάλλιστα να ανεβάζουν τις τιμές με την εγγύηση του κράτους. Στην πραγματικότητα, το μέτρο θα λειτουργήσει ως μία επιπλέον κρατική επιδότηση προς τους εφοπλιστές, για να διατηρήσουν την ανεπαρκή κάλυψη των νησιών το χειμώνα.
Δεν αντισταθμίζονται οι απώλειες
«Το μεταφορικό ισοδύναμο στοχεύει να περιορίσει τα ελλείμματα ισοπολιτείας που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή», ισχυρίστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής, ο οποίος παρουσίασε το πρόγραμμα για το «μεταφορικό ισοδύναμο» στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.Οι βουλευτές των αστικών κομμάτων της αντιπολίτευσης κινήθηκαν στο γνωστό μοτίβο, θεωρώντας πως το μέτρο είναι «προεκλογικού χαρακτήρα πυροτέχνημα», όπως το χαρακτήρισε ο βουλευτής της ΝΔ Μ. Κόνσολας.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκης, ξεκαθάρισε πως το «μεταφορικό ισοδύναμο» δεν αντισταθμίζει, δεν συμψηφίζει τις απώλειες που είχαν οι νησιώτες εργαζόμενοι από όλα αυτά τα χρόνια των μνημονιακών, βάρβαρων, σκληρών και αντιλαϊκών πολιτικών. Όπως είπε, η κυβέρνηση θέλει να αποπροσανατολίσει και να κοροϊδέψει το λαό των νησιών, για να αποδεχθεί το βαρύ κόστος που υφίσταται από την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή του ΦΠΑ, τις αυξήσεις των προϊόντων και τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. «Τα 50 εκατ. δεν είναι τίποτα απ' όσα έχασαν οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια», ανέφερε, εξηγώντας πως το μέτρο κινείται στη γνωστή λογική «σου παίρνω δέκα και σου επιστρέφω ένα».
Επίσης, προειδοποίησε ότι το «μεταφορικό ισοδύναμο» μπορεί να μετατραπεί σε «αέρα κοπανιστό» για τους νησιώτες και σε επιδότηση για τους εφοπλιστές, λόγω των αυξήσεων στα εισιτήρια.
Ο Μ. Συντυχάκης ανέπτυξε τις θέσεις του ΚΚΕ για μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%, για δωρεάν μεταφορά των ανέργων και των οικογενειών τους, για δωρεάν μεταφορά των στρατευμένων και των ΑμεΑ, για απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση των νησιών, για την επαναφορά του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά.
Πηγή: 902.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου