Η "Αγκίδα" είναι μια ΑΓΚΙΔΑ στο μάτι του κατεστημένου._

Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

Με αφορμή τη μέρα της Μητέρας «Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει»

 


Με αφορμή τη μέρα της Μητέρας

«….Κι ένα τέταρτο μητέρας

αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει.

Που να το ανακράξεις

σε στιγμή μεγάλου κινδύνου…»

 

Οδυσσέας Ελύτης, Εκ του πλησίον

 

 

***

Μάννα μου, γώ μαι τ μοιρο, τ σκοτειν τρυγόνι

πο τ δέρνει νεμος, βροχ πο τ πληγώνει.

Τὸ δόλιο! που κι ν στραφε κι π που κι ν περάσει,

δὲ βρίσκει πέτρα ν σταθε κλωνάρι νὰ πλαγιάσει.

γ βαρκούλα μοναχή, βαρκούλ ποδαρμένη

μέσα σὲ πέλαγο νοιχτό, σ θάλασσ φρισμένη,

παλαίβω μὲ τ κύματα χωρς πανί, τιμόνι

κι ἄλλη δν χω γκουρα πλν τν εχή σου μόνη.

Στὴν γκαλιά σου τ γλυκειά, μανούλα μου, ν ράξω

μὲς στ βαθ τὸ πέλαγο αὐτ πριχο βουλιάξω.

Μανούλα μου, ἤθελα ν πάω, ν φύγω, ν μισέψω

τοῦ ριζικο μου π μακρυ τ θύρα ν γναντέψω.

Στὸ θλιβερ βασίλειο τς Μοίρας ν πατήσω

κι ἐκε ν βρ τ μοίρα μου κα ν τν ρωτήσω.

Νὰ τς επ: εναι πολλά, σκληρ τ βασανά μου

σν τ δίχτυ πο σφαλν θάλασσα, φύκια κι μμο

εἶναι κι τύχη μου σκληρή, σν τv ψυχ τ µαύρη

π᾽ ρνήθηκε τν Παναγι κι πόλεος δν θά βρει.

Κι ἐκείνη μ ποκρίθηκε κι κείνη πελογήθη:

τον νήλιαστη, τυχε, μέρα πο γεννήθης

λλοι πραν τν νθ κα σ τ ρίζα πρες

ντας σ πλασ Θες δν εχε λλες μορες.

 

Aλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Προς την μητέρα μου


***

«…Γλυκέ μου, εσύ δεν χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι.
Γιέ μου, στις φλέβες ολουνών, έμπα βαθιά και ζήσε.
Δες, πλάγι μας περνούν πολλοί, περνούν καβαλλαραίοι, ―
όλοι στητοί και δυνατοί και σαν κ’ εσένα ωραίοι.
Ανάμεσά τους, γιόκα μου, θωρώ σε αναστημένο, ―
το θώρι σου στο θώρι τους μυριοζωγραφισμένο.
Και γώ η φτωχή και γώ η λιγνή, μεγάλη μέσα σ’ όλους,
με τα μεγάλα νύχια μου κόβω τη γη σε σβώλους
Και τους πετάω κατάμουτρα στους λύκους και στ’ αγρίμια
που μούκαναν της όψης σου το κρούσταλλο συντρίμμια.
Κι ακολουθάς και συ νεκρός, κι ο κόμπος του λυγμού μας
δένεται κόμπος του σκοινιού για το λαιμό του οχτρού μας.
Κι ως τόθελες (ως τόλεγες τα βράδια με το λύχνο)
ασκώνω το σκεβρό κορμί και τη γροθιά μου δείχνω.
Κι αντίς τ’ άφταιγα στήθεια μου να γδέρνω, δες, βαδίζω
και πίσω από τα δάκρυα μου τον ήλιον αντικρύζω.
Γιέ μου, στ’ αδέρφια σου τραβώ και σμίγω την οργή μου,
σου πήρα το ντουφέκι σου· κοιμήσου, εσύ, πουλί μου»

 

Γιάννης Ρίτσος, Επιτάφιος


Πηγή: Ικαριολόγος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ετικέτες

Αρχείο

Πρωτοσέλιδα

Από το Blogger.