Εμβόλια και παρενέργειες όλων των ειδών.
Του Γιάννη Παντελαίου
Διστάζουμε να καταλάβουμε ότι κανενός είδους προσπάθεια δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Τίποτα δεν ολοκληρώνεται. Κανένα άτομο και καμιά κοινωνία δεν υπήρξε ούτε και μπορεί να υπάρξει απόλυτα χριστιανική, δημοκρατική, σοσιαλιστική.
Κώστας Αξελός,
Προς την πλανητική σκέψη
Απομονωμένοι οι περισσότεροι τον τελευταίο καιρό στα σπίτια μας, φοβισμένοι αλλά και θυμωμένοι ως γνήσιοι Δυτικοί άνθρωποι, είχαμε τη δυνατότητα μέσα στην κοινωνία του θεάματος να παίζουμε με τα (αν)ασφαλή(;) κύματα του Διαδικτύου. Άλλοι πλατσούριζαν στην ακτή, άλλοι σερφάριζαν με την σανίδα τους- πέφτοντας ή διατηρώντας την ισορροπία τους- άλλοι αποφάσιζαν να τα απολαύσουν πίνοντας ένα απεριτίφ κάπου πιο μακριά.
Κατά τη διάρκεια της ζωής μας χρησιμοποιούμε διάφορα γυαλιά προκειμένου να δούμε τον κόσμο πιο μακριά, πιο κοντά, με διαφορετικό χρώμα, ανάλογα βέβαια με τις ανάγκες ή τις προτιμήσεις του καθενός. Έτσι, το περιβάλλον γίνεται πραγματικότητα που οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε ως τέτοια με τη βοήθεια ενός τεχνικού μέσου.
Το facebook είναι σήμερα ένα είδος, ας πούμε, σκελετού μέσω του οποίου, αποκαλύπτουμε, αναρτώντας, τον δικό μας τρόπο θέασης της πραγματικότητας, εκδηλώνουμε πτυχές της προσωπικότητάς μας, επευφημούμε ή χλευάζουμε, σχολιάζουμε, ειρωνευόμαστε, δηλώνουμε το στίγμα του Εγώ. Αρκετοί χρησιμοποιούν το μέσο για να προβάλλουν τη δουλειά τους, άλλοι ως ανάγκη να γράψουν και να ακουστούν, άλλοι για πλάκα. Στην περίοδο του αποκλεισμένου από τις συναθροίσεις Εγώ, ουκ ολίγοι ασχολήθηκαν με το θέμα του εμβολιασμού και μέσα από αυτό ανέδειξαν την άποψή τους. Ένα σοβαρό, ομολογουμένως θέμα αν σκεφτεί κανείς την τρικυμία που έχει προκαλέσει στο Νου πολλών. Σε αυτό ακριβώς το σημείο τα όρια της πλάκας και της σοβαρότητας γίνονται δυσδιάκριτα! Εδώ οι αναρτήσεις αρχίζουν να γίνονται πεδίο έκφρασης πολιτικών θέσεων, ιατρικής προσέγγισης, αργόσχολης ή εναλλακτικής άποψης ακόμα και απελπισμένης ενασχόλησης.
Στην αρχή της πανδημίας υπήρχε ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που οργισμένο έπαιρνε ξεκάθαρα θέση εναντίον του εμβολιασμού έχοντας βέβαια ως όπλο την ελευθερία της επιλογής και τους μεγάλους "κινδύνους" που εγκυμονούσε η αδοκίμαστη ουσία. Αντιδράσεις που απλώνονταν σε ένα, εξηγητικά, ευρύτατο φάσμα τρομολαγνείας. Καθώς ο κίνδυνος μεγάλωνε, οι παραπάνω άρχιζαν να κουρνιάζουν συνειδητοποιώντας ότι όποιος παίζει με τη φωτιά, ενδεχομένως καίγεται. Αυτό μάλλον θα διαπιστωθεί ξανά όταν η πανδημία αρχίσει να πλήττει τις νεαρότερες ηλικίες και ο κλοιός στενέψει και προσεγγίσει τα παιδιά. Τι θα έλεγες ή τι θα αναρτούσες λοιπόν όταν πραγματικά είχες πληγεί, αν έχανες έναν δικό σου άνθρωπο όχι λόγω των υπό διερεύνηση παρενεργειών και της σύνδεσής με κάποιο εμβόλιο αλλά λόγω μη εμβολιασμού; Το ότι κάποιος στα μέσα αναδεικνύει διαρκώς τους κινδύνους του/των εμβολίου/ων όταν ακόμα δεν γνωρίζει επακριβώς τα στοιχεία, δηλώνει αν μη τι άλλο ότι το ζήτημα τον ενδιαφέρει.
Τι θέλω να πω. Κάνει ακριβώς το ίδιο με αυτό που κατηγορεί. Αναπαράγει αντίστροφα, θέματα που άπτονται γνώσεων από ανθρώπους που αφιερώνουν τις ζωές τους στην επιστήμη. Κάνει το ίδιο με αυτό που έκαναν διάφοροι τρομολάγνοι στην αρχή της εμφάνισης της πανδημίας. Απλά κρύβεται.
Τι να κάνει;
Περιμένει και δεν ταρακουνά και ο ίδιος τα θολά νερά που έτσι κι αλλιώς τροφοδοτούν και χρηματοδοτούν το μέσο που επέλεξε για να επαναστατήσει ενάντια στο Άδικο. Ακόμα και στις περιπτώσεις που κατηγορείται κάποιο φάρμακο δεν γνωρίζουμε όλες τις όψεις. Ταρακουνάει τα ύδατα διότι θέλει να εκφράσει κάτι άλλο. Είναι σαν να αναρτούμε διαρκώς θέματα εναντίον της Χρυσής Αυγής, άλλο θέμα κι αυτό, οπότε δηλώνουμε ότι είμαστε εναντίον αυτής της ομάδας. Οπόταν….σπεύδουμε βραδέως.
Πόσες λοιπόν είναι οι παρενέργειες; Πόσοι εμβολιάστηκαν; Ποιο είναι το σημείο εκείνο κατά το οποίο ένα φάρμακο αποσύρεται; Τι ονομάζουμε όφελος ενός εμβολίου ή φαρμάκου στη σύγχρονη εποχή; Πόσοι το έλαβαν και τι θα γινόταν αν δεν το λάμβαναν; Ερευνώνται όλα αυτά με βάση επιστημονικές δημοσιεύσεις και πρωτόκολλα.
Θα μου πεις.
̶ Είναι η ζωή στατιστική;
Απαντώ.
̶Είναι και αυτό.
Να δούμε καθαρά επίσης τι σημαίνουν ορισμένοι θάνατοι μέσα σε εκατομμύρια και τελικά πόσο συνεπείς είμαστε όταν τα πράγματα μαυρίζουν. Το προνόμιο βέβαια της εποχής είναι η δυνατότητα που έχουμε να μιλάμε διαρκώς.
Όλα είναι καθοδηγούμενα.
Το κέρδος πίσω απ΄ όλα.
Παίζουν με την υγεία μας.
Τα κορόιδα που τους ανεχόμαστε.
Φονιάδες των λαών Αμερικάνοι.
Αντικαπιταλιστικός Ρομαντισμός.
Αν ζούσαμε σε άλλη κοινωνία που θεμελιώδη αξία θα είχε η ζωή κλπ.
Η οικονομική βάση- κίνητρο ως ρυθμιστικός παράγοντας, προφανές σήμερα, σπουδαίο τότε. Ο 19ος αιώνας έχει παρέλθει. Πολλά άλλα σπουδαία αναδείχτηκαν και πριν και μετά από τη ριζοσπαστική προσπάθεια του Κάρολου να αποτινάξει ή να αντιστρέψει(;) την Ιδέα του Έγελου.
Τα διαβολικά, οικονομικά κίνητρα των εταιρειών. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία της επιστήμης διατηρώντας μια κερδοφόρα επιχείρηση. Δεν διακυβεύουν τόσο εύκολα τα κέρδη τους πλασάροντας στην αγορά ελαττωματικά προϊόντα. Ποτέ στην ιστορία δεν έγινε τόσο γρήγορη ερευνητική προσπάθεια με τόσο γρήγορα αποτελέσματα. Ποτέ βέβαια δεν δόθηκαν και τόσα χρήματα για τέτοιους λόγους. Εξάλλου οι όποιες παρενέργειες των εμβολίων ελέγχονται επισταμένα από τις αρμόδιες αρχές οι οποίες προβαίνουν σε απαγορεύσεις ή ανακλήσεις. Αυτό είναι τελείως διαφορετικό από το να διακηρύττουμε την επικινδυνότητα και να βλέπουμε σατανικά σχέδια πίσω από όλα. Όλα αυτά μου θυμίζουν λίγο την καχυποψία των Σοβιετικών που όλα τα έβλεπαν υπό το πρίσμα της Αμερικανικής Προπαγάνδας. Σαφώς και το αντίστροφο. Οι οποιεσδήποτε απόψεις αναρτώνται στο δημόσιο χώρο και δημιουργούν αντίστοιχες αντιδράσεις.
Η εμμονή με τα αντι-εμβόλια περιέχει επίσης και ψυχοσωτηριολογικές διαστάσεις που δεν είναι του παρόντος.
Τα παραπάνω γράφηκαν όχι για να αναδείξουν έναν απόλυτο μηδενισμό αλλά για να τονίσουν ότι πίσω από το Φαίνεσθαι των διάφορων αναρτήσεων υπάρχει η ματαιοδοξία, ο φόβος και η αφέλεια που ανθίζουν σε καιρούς κρίσης.
Κατάληξη.
Οι παραπάνω θέσεις αναμένουν την διάψευσή τους.
Ομοιότητες ή διαφορές με πραγματικά πρόσωπα ή γεγονότα είναι ασυμπτωματικές.
Προσοχή μεταξύ συρμού και αποβάθρας.
Η βλακεία στο facebook ενώνει-αποξενώνει.
Χτυπάω εκ του ασφαλούς και φεύγω. Παραλλαγή του Hit and Run.
H επιστήμη δεν οδηγεί κατ΄ ανάγκη στη σωτηρία. Το χιούμορ, η Τέχνη κ.α. συμβάλλουν.
Η υποκρισία και η αφέλεια είναι ανθρώπινες εκδηλώσεις.
Το Εγώ διατηρείται.
Η παρερμηνεία ελλοχεύει.
Η ματαιοδοξία καταδικάζεται απ΄όπου κι αν προέρχεται.
Η Μαγδάλω, κατά την έκφραση ενός φίλου, αισθάνεται περηφάνια. Δεν δίνει σημασία. Παρουσιάζεται επαναστατική αλλά επειδή της αρέσει να παρουσιάζεται ως τέτοια χρησιμοποιεί προσβλητικό λόγο εκεί που αισθάνεται ασφαλής. Υπάρχει και ο κύριος Μάγδαλος βέβαια που και αυτός έχει ευθύνη. Έχει τις ίδιες ιδέες. Να δούμε τη Μαγδάλω και τον Μάγδαλο μέσα μας!
Στο τέλος, κατά τον αείμνηστο φιλόσοφο Βρασίδα…Θα ψαχτούμε όλοι.
Υ.Σ. Απαγορεύεται η ολική ή αποσπασματική χρήση του κειμένου δίχως την έγγραφη άδεια του Προεδρείου της Comintern.
Παντελαίος Γιάννης.
-----------------------------------------------------------
Αναφορές:
Θανάσης Βέγγος.
Αξελός Κώστας."Προς την πλανητική σκέψη" Εκδόσεις, Εστία.
Διαδικτυακά:
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2021/03/20/979502955/
https://www.sciencemag.org/news/2021/03/covid-19-soaring-again-india-can-vaccines-stop-it?
Σε σύγκριση με τα προηγούμενα κύματα Sars-CoV-2, ίσως δεν παρατηρηθεί τόσο μεγάλη αύξηση κρουσμάτων και θανάτων μεταξύ των ηλικιωμένων, επειδή πολλοί έχουν εμβολιαστεί. Ωστόσο, περιμένουμε δυστυχώς ότι θα είναι περισσότεροι οι νεότεροι μη εμβολιασμένοι άνθρωποι που θα νοσήσουν σοβαρά και ενδεχομένως πεθάνουν. Αυτό έχει ήδη παρατηρηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Ισραήλ όπου επικρατεί η παραλλαγή Β.1.1.7 του ιού, και όπου ο εμβολιασμός ξεκίνησε όπως είναι λογικό από τους ηλικιωμένους, με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί αρκετά νεότερα θύματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο εμβολιασμός και μικρότερων ηλικιακών ομάδων. Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί ότι σε ένα μεγάλο μέρος και του νεότερου πληθυσμού ο ιός προκαλεί μακροχρόνιες επιπτώσεις - στα πλαίσια ενός συνδρόμου γνωστό ως "long COVID". Τα καλά νέα είναι ότι αυτή η φορά είναι αρκετά διαφορετικά. Τώρα έχουμε εμβόλια τα οποία είναι αποδεδειγμένα εκπληκτικά αποτελεσματικά, οπότε εάν ενεργήσουμε γρήγορα και υπεύθυνα, θα είναι πολύ λιγότεροι οι άνθρωποι που επειδή δεν έχουν ακόμη προλάβει να εμβολιαστούν θα μολυνθούν και θα νοσήσουν από τις νέες πιο επικίνδυνες παραλλαγές του ιού.
Κυριάκος Ζαραγκούλιας Ειδικός ιατρός κλινικής μικροβιολογίας
MSc στην Ιατρική Ερευνητική Μεθοδολογία EUCIC Έλεγχος και Πρόληψη των Λοιμώξεων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου