Ένας εκπαιδευτικός δεκάλογος
Προψές, εκεί που καθόμανε κι ατένιζα τον ορίζοντα
βυθισμένος στις γέρικες σκέψεις των παλαιών καλών χρόνων, χαρούμενος που μπορώ
ακόμα να αερίζομαι με βρόντο, σκάει στο πλατύσκαλο ο εγγόνας μου βαστώντας τη
μύτη του και, γελώντας τρανταχτά, μου λέει:
- Την αμόλησες πάλι παππούκα;
- Αϊ ρε… Τι ανάγκης έχεις εσύ… Εσύ τώρα γκαστρώνεις
φοράδα στην ανηφόρα.
- Άντε ρε πάππου, εσύ κοντεύεις τα 90 και σκίζεις
καρέκλες στο καθισιό σου… Φαντάσου να σηκωθείς και όρθιος!!!
Μου άρεσε ο μικρός. Θυμάμαι, όταν ήμουν στην ηλικία
του, που ένας αντίστοιχος παππούς μου
‘κανε λόγο για φοράδες ανηφόρες και γκαστρώματα έγινα κατακόκκινος σα πασχαλινό
αβγό κι έψαχνα λάκκο να μπω, για να μη φαίνομαι. Ωστόσο ο μικρός είχε σύρει μια
πολυθρόνα έκατσε με δύναμη πάνω της κι άπλωσε την αρίδα του στο απέναντι
πεζούλι.
- Έμαθα πήρες βαθμούς.
- Ε! Ναι…
- Πώς πήγε;
- Τι να λέμε, ρε παππού, μια απ’ τα ίδια, ο
μικρότερος 18 ο μεγαλύτερος 20.
Η μια κουβέντα έφερε την άλλη, οι σκέψεις ανάκατες,
το μυαλό έτρεχε, η ώρα πέρασε, ο μικρός έφυγε να συνεχίσει τη ζωή του κι εγώ
έμεινα να αποτελειώνω τη δική μου με βραδινούς πια προβληματισμούς.
Προβληματισμός Νο 1: Πώς είναι δυνατόν ένας μαθητής
του 19 σχεδόν 20 να χρειάζεται φροντιστήριο;
Προβληματισμός Νο 2: Πώς είναι δυνατόν ένας δημόσιος
εκπαιδευτικός να κάνει ιδιαίτερα;
Προβληματισμός Νο 3: Πώς είναι δυνατόν ο δημόσιος
εκπαιδευτικός που κάνει ιδιαίτερα να κάνει αυτά τα ιδιαίτερα στους μαθητές που
έχει στο σχολείο που διδάσκει;
Προβληματισμός Νο 4: Πώς είναι δυνατόν ένας δημόσιος
εκπαιδευτικός να διαλέγει τα μαθήματα που θα διδάξει στο σχολείο του με βάση τα
ιδιαίτερα που θα βγάλει;
Προβληματισμός Νο 5: Πως είναι δυνατόν σε έναν
δημόσιο εκπαιδευτικό να γίνεται ΕΔΕ μόνο και μόνο για να μη μπορεί να λάβει
μέρος στις κρίσεις των προϊσταμένων;
Προβληματισμός Νο 6: Πώς είναι δυνατόν ένας
δημόσιος εκπαιδευτικός να κάνει μάθημα στο ίδιο του το παιδί, στο σχολείο που εργάζεται;
Προβληματισμός Νο 7: Πώς είναι δυνατόν ένας
διευθυντής να αλλάζει τελευταία στιγμή τους επιτηρητές ενός τμήματος, για να
μπορεί να αντιγράψει άνετα το σκονάκι του το παιδί του;
Προβληματισμός Νο 8: Πώς είναι δυνατόν ένας
εκπαιδευτικός να βγάζει το βράδυ στο σπίτι του τα θέματα που θα εξεταστεί το
πρωί στο σχολείο το παιδί του;
Προβληματισμός Νο 9: Πώς είναι δυνατόν στην Πάφρο
της Κρύπτου να πωλούνται αντί 2.500 € ξενόγλωσσα πτυχία και αντί 6.000 €
πανεπιστημιακά πτυχία μέσω της γνωστοποίησης των θεμάτων που θα εξεταστούν;
Προβληματισμός Νο 10 (άσχετο;): Πώς είναι δυνατόν
μια πολιτεία να θεσπίζει κίνητρα για τους γιατρούς που σώζουν ζωές και
παράλληλα να σταυρώνει τους εκπαιδευτικούς που δημιουργούν ζωές;
Αριστοφάνειος Επάκτιος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου